15.1.13

Miss Home

A lots of people was calling me
Asking me that when i am going home
I know you guys miss me and I miss you guys too :(

Just joined the new company for 4 months
I don't have much leave to take
Might wait for another year..

Sometimes when i am down, when i am tiring
I felt like run away from my current situation
Escape from work and run home

Because i know no matter how bad I am
The door of home is always open for me
My grandfather's arm 
My aunty's arm 
All are open for me...

I miss home badly...

这阵子
家人一直打电话给我
问我新年又回家吗?
这让我
又开始
想家了

看着姑婆的脸
听着她的声音
我知道
她想我了

视频时

看到我的样子
她好高兴!

从小到大
姑婆都非常的疼我
宠着我i
到现在
我长大了
她也一样像以前那样对我

从她的身上
我看到了另一个很疼我的影子
那就是我的婆婆

 家人
永远让我觉得好温暖

永远都是我的避风港
让我在身心疲惫时
有个可以停靠的地方

好久都没有见到年迈的爷爷了
不知道
他过的好不好呢?

每一次的通话
都没有超过10分钟 :(

想家了。。。









 

No comments: